Május / Comastri érsek gondolatai
( 17 értékelés )Comastri érsek a májusról
Hosszú évek óta a Mária-hónap a Vatikáni Kertekben, a Lourdes-i Szűzanya
barlangjához tett fáklyás zarándoklattal zárul le. A szertartást, amelynek végén
XVI. Benedek pápa is megjelenik, hogy áldást adjon, Angelo Comastri érsek, a
Pápa vatikánvárosi helynöke vezeti.
A szertartás jelentőségéről Comastri érsek a következőket nyilatkozta:
„Az egyház olyan, mint egy nagy Cenákulum, ahol az apostolok Szűz Máriával
együtt várják a Szentlélek eljövetelét. Az egyház ugyanis nem emberi erőből
táplálkozik, hanem a Szentlélekből és a Szentlélek erejével tudja hirdetni Jézust,
a világ élő kovászává válni az Evangélium erejével.
Tehát május utolsó napján a Vatikáni domb egy kisebb Cenákulummá válik.
Mária köré gyűlve a Szentatyával együtt imádkozunk és kérjük a Szentlélek
eljövetelét, hogy napjaink apostolainak és a Pápának adja azt az erőt, amelyet
az apostolok kaptak az első Pünkösd alkalmával, amikor a Cenákulumból kijőve
Péter így kiáltott nevükben is: „Názáreti Jézus”.
Ma egy ellenséges környezetben, egy olyan világban élünk, amelyben nagyon sok
az árnyékkal borított, sőt mondhatnánk, sötét terület. Alkalmanként mi is
félhetünk egy ilyen világtól. A félelem azonban legyőzhető, ha belépünk az
alázat, a könyörgés Cenákulumába. Arra a helyre, ahol a szív megnyílik Isten
előtt és azt kéri: küldd el nekünk a megerősítő Szentlelket. Ebben a kérésben az
ima erőt nyer amikor Mária velünk van, amikor Mária hangja erősebb a mi
hangunknál, amikor Mária Szeplőtelen Szíve erősebb a mi törékeny szívünknél.
Máriával egyesülve kérjük Pünkösd beteljesedését, hogy ma mi is hirdetni tudjuk
az Evangéliumot mindenkinek.”
Arra a kérdésre, hogy ez a hónap a hívek kollektív tudatában miért kapcsolódik
össze Mária alakjával, az érsek atya a következőket mondta:
„Két tényező miatt köthető május a Szűzanya személyéhez. Egyrészt május a
tavasz kitörésének az ideje. A tavasz a természetben az új élet évszaka és Mária
az a teremtmény, akiben az élet újjászületett. Az emberiség halottá válik, amikor
bezárul Isten előtt. Amikor az emberi szabadság falat emel maga és Isten közé,
az emberi szabadság abortál, elveszti életét. Mária az a teremtmény, akiben a
szabadság teljesen nyitott Isten felé.
Ezért Mária az élet jelképe, az élet tavasza. Ugyanakkor Mária a szépség
megtestesítője is, és május a virágok, a naplementék, a hegyeken
visszatükröződő nap szépségének és a napból visszanyert csillogás hónapja.
Ezért azt mondanám, hogy az élet és a szépség kitörése kötik össze május
hónapot azzal, aki az élet bölcsője és a teremtmények legszebbje.”